Vybrané turistické a cykloturistické trasy

Výstup na Vtáčnik
Výstup začína na parkovisku na Pílach vo výške 450 m. Končí na vrchole Vtáčnika vo výške 1346 m. Zostup je po tej istej trase späť.

Výstup na Kľak
Výstup začína na parkovisku vo Fačkovskom sedle vo výške 800 m. Pokračuje sa strmým stúpaním pod Reváň a ďalej po hrebeni až pod skalu a na vrchol Kľaku vo výške 1352 m. Zostup je po tej istej trase späť.

Cyklookruh okolo Osečného
Začína sa aj končí v Partizánskom, nenáročná trasa po vrstenici. Začiatok je pri moste pri záhradkách, pokračuje sa lesom na chatu Ondrej, ďalej cez Hlboké až po rozcestie do Kolačna kde treba prudko odbočiť doľava. Trasa prechádza okolo cintorína a končí na sídlisku Šípok

Download: pre OziExplorer tracklog

Cyklookruh na Vrchhoru po asfaltovej ceste
Začína v Partizánskom, pokračuje cez Brodzany, Krasno a Turčianky, ďalej po panelovej ceste do Klížskeho Hradišta. Odtiaľ začína stúpanie na Vrchhoru do výšky 500 m. Pokračuje sa po križovatku s hlavnou cestou a po nej dole cez Veľké Uherce do Partizánskeho.

Jazda po hrebeni Inovca
Cesta začína na stanici v Mnichovej Lehote odkial sa po značenej trase pokračuje na chatu pod Inovcom. Tam sa dá dostať aj asfaltovou cestou z Trenčianskeho Jastrabia. Ďalej okolo zjazdovky k vysielaču a potom už len prevažne po hrebeni a dole kopcom až do sedla pod Skalinami. Tam sa odbočí doľava do Podhradia. Ukončenie cesty je v rekreačnom stredisku Duchonka.

Cyklistický výstup na Vtáčnik
Jazda začína pri priehrade vo Veľkých Uherciach 250 m. Pokračuje sa cez Pacov a Hornú Ves, ďalej po hlavnej ceste a Hornovesskou dolinou až k chatkám pred chatou Medika. Tam sa začína súpanie po lesnej ceste až na Zadnú lúku pod Buchlovom a pokračuje sa rovno po vrstevnici s miernym stúpaním až na Rúbaný vrch. Odtiaľ treba ísť po hrebeni značeným červeným turistickým chodníkom až na vrchol Vtáčnika vo výške 1346 m. Cesta dole vedie po modrej značke po Siahy odkiaľ vedie asfaltová cesta až dole ku chate pod Končitou.